perjantai 6. heinäkuuta 2012

Pullistelua ja kesäkuvia



Eilen käytiin Mörkön kanssa sellainen parin kilsan pyörälenkki, vaikka oli tositosi kuuma alkuilta. Onneksi joi hyvin alussa ja lopussakin kelpasi, vaikka matka oli niin lyhyt.


Tämän lyhyen matkan aikana ehdittiin tekemään taas kaksi koirakon ohitustakin. Ja taas oli sama koirakko kyseessä, menomatkalla sekä tulomatkalla tulivat meitä vastaan. Sellainen vaalea labukka, jos nopealla vilkaisulla katsoin oikein, kun keskityin aina tarkkailemaan Mörköä. Sukupuolestakaan en osaa sitten sanoa.

Kuuma on mutta ku on pakko riekkua ja leikkiä x)
Menomatkalla tuo koirakon ohitus meni melko hyvin, aika tavalliseen tapaan, eli Mörkö meinaa alkaa kiihyttämään vauhtia, mutta pysyy hyvin pyörän oikealla puolella, joskus joudun jarruttelemaan jotta voin paremmin takertua siihen vauhdin kiihyttelyyn ym.

Kysyykö se isännältä että joko me jatketaan leikkejä?
Tulomatkalla ei menny yhtään niin hyvin ohitus, tuon saman koirakon vieläpä.. En sitten tiedä vaikuttiko sekin, että aluksi ne tuli meitä vastaan samalla puolella tietä, paitsi että koira oli fleksissä ja tien toisella puolella.. Tuo on muuten mun mielestä ihan outo tapa lenkittää koiraa, oon ihan kangistunu sihen tapaan, että koira kulkee samaa puolta tietä kuin minäkin..


No enivei ne ihmiset sitten hoksasi että me tullaan, kun oltiin ehkä 5m päässä ja minä jo mietin että helkkari eikö ne siirry jonnekki eihän me päästä ohi, kun koko tie on varattu XD Mutta ihmeiset siirtyi sitten sinne vastakkaiselle puolelle koiran luokse ja sillä lailla hyvin asiallinen omistaja kyllä että kummallakin kerralla otti koiran hallintaansa, lyhyelle hihnalle jne. Mutta nyt Mörkö jotenki intoutu niin kauheesti että se kiihytti ja pääsiki pomppaamaan pyörän eturenkaan eteen :S Minä äkkiä jarrutin etten aja päälle. Ja sitten alkoi kauhee ärinäörinä ja karvat pystyssä, ja sitä en nähny kumpi alotti mutta omasta mielestäni kuulin Mörkön murinan ensin :D


Hyvin Mörkö kyllä siirtyi takaisin pyörän oikealle puolelle, kun minä hihnasta vedin sen, eli ei siis vastustellut kauheasti vaikkakin kyttäsi ja murisi karvat pystyssä koko ajan, sittenkin kun minä olin välissä jo. Ja minä vielä napakasti kielsin kun siinä vierellä oli, ja kyllä se murina siihen loppui ja jatkettiin matkaa, mutta tympäsi tuo tilanne vähäsen, kun oli alkanut jotenkuten sujumaan nuo ohittamiset niin että Mörkö mennyt melko nätisti pyörän vierellä :/


Nyt minä mietinkin, tai olin minä aiemmin jo miettinyt, että mitenhän kävis jos suihkepullo olis mukana.. x) Nyt mulla olis sellanen pienempi suihkepullokin jopa, kirpputorilöytö :D Sen sais ehkä jotenkin kuljetettua mukana pyöräillessäkin. Sitten vaan ruutais nokkaan kun meinaa alkaa kiihyttämään ja varsinki jos suunnittelee hyppäävänsä pyörän eteen.. Mukavaahan se olis ku uskois ihan vaan komentoa :D

-M

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti