sunnuntai 10. helmikuuta 2013

Rekikoira-ajelutusta 9.2.


Eilen kävimme Vihiluodon Kalan Talviriehassa. Ei muuten, mutta pakko oli mennä käymään, koska malamuutteja :P Kamera mukaan ja menoksi.

Varasin itselleni (tyhmä minä :D) ekan rekikyydin! Pakko myös kertoa, että en ole aiemmin minkäänkokoisen valjakon kyytiläisenä ollut, ainoastaan "musherina" Mörkölle ja yhden kerran jopa Mörkö&Tara tiimin kans. Se on ihan erilaista, istua kyydissä. Ja se on ihan erilaista, kun niitä koiria on vetämässä kymmenen! Turha pelko oli, että ne ei jaksaisi minua vetää :D

Kierrosta ennen minä sain valjastella koiria, ja se oli hirmuisen jännittävää, koska Mörkö ja Peto on minun vähäiset koirankäsittelykokemukseni valjakoinnissa ja aika lailla muutoinkaan. Valjastaminen oli melkosta säätämistä välillä, kun koirat tais hoksata että eihän tuo mittään osaa ja yrittivät kiusata minua minkä kerkesivät :D Eikö ne seisokaan kaikki paikallaan liikkumatta ja pue valjaita suunnilleen itse päällensä? :O :D

Ensimmäiset turistit :)

Vielä muutama jäljellä..


Sitten koirat asetellaan reen eteen.





Mietin kehtaanko laittaa kuvaamaani järkyttävää videota tänne, mutta on se vaan niin hupaisa kaikessa kauheudessaan, että pakko :D


Kiitos vaan vielä kerran Mikko tästä tarjoamastasi ensikokemuksesta!! :D Kyllä minä tavallaan jo tiesin, että valjakkoihmiset on vähän hullua väkeä ;)

Sitten alkoi turistikierrokset, ja minä heiluin kameran kanssa missä millonkin. Minä oon nyt oivaltanu jo vähän millä lailla tuo kamera toimii, mutta ei se sitten sitä vielä tarkota, että en osais ottaa lähinnä ylivalottuneita kuvia :D Jälkeenpäin viisasteluna ois pitänyt zoomata tiettyyn kohtaan yhellä kierroksella kerrallaan, asetukset sopivaksi, eikä sitten enää pyöritellä putkea kauas ja lähelle koirien liikkeen mukana. Ens kerralla oon ehkä taas viisaampi tässä hommassa! :)

Panun valjakko
Mikon valjakko



































Pennut harjottelemassa parkkiketjuilua :)











Välissä oli juomatauko.











Ennen lähtöä oli ihan pakko käydä hellimässä vielä pentusia.

Tämä tomera kaveri halusi syliin, eikä millään laskeutunut pois :D




Tätäkin sai hoivata ja rapsutella mielin määrin :)

"Enempi hellyyttä ja HETI!!"
Oli mukavaa päästä katsomaan ja kuvaamaan valjakkohommia, toivottavasti pääsen vielä monet kerrat uudelleenkin! Sitten joskus ne kuvat voi vaikka onnistuakkin! :D

Ai niin, ja kaikki lapsethan sitten pysyivät kyydissä ja turistien rekeily oli hieman turvallisempaa kuin "koekaniinin"!! :)

-M




5 kommenttia:

  1. Mahtavan näköistä! :) Kunpa itsekin pääsisi joskus noin hienon valjakon kyytiin! Vahvistuu kyllä itselle ajatus siitä, kuinka hieno harrastus on, kunhan vaan itsekin pääsisi kunnolla vauhtiin meidän kavereiden kanssa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Valjakot oli tosi hienoja, minä en ehkä menis enää uudelleen reen kyytiin samanlaiselle matkalle, voisin minä sitten sellasella tasasemmalla olla kyytissä.. niinku kaatumisen jälkeinen kierros, jonka turistitkin meni :D

      Kohtahan teillä on siellä jo kaksi vetämässä, varmasti alkaa vauhtia ja matkaa löytymään paremmin! :)

      Poista
  2. Hauskannäköistä menoa. Huippu tuo video ja sun kommentit. :D En vaan voi lakata ihailemasta noita malamuutteja, ne on niin hienoja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jänskissä tilanteissa irtoaa varsin _kaameita_ kommentteja.. :D Malamuutit on kyllä niin kuvauksellisia. Vois ens reeneihin tuua taas Mörkön lähempää ihailua varten :P

      Poista
  3. Vaau :) Hienoja koiria ja mukavan näköstä tuo ajelu!!

    VastaaPoista