sunnuntai 28. elokuuta 2011

Viikonloppureissu Kuopioon

Mökkivahti

19-21.8.2011

Viikonloppuna oli ohjelmassa ystäväpariskunnan häät Kuopiossa. Häät oli lauantaina klo 15 eteenpäin, ja ajateltiin että lähdetään lauantaina aamulla ajelemaan ja ollaan sitten yksi yö jossain hotellissa. Suunniteltiin että koira otetaan mukaan, kissat saavat jäädä ulos ruokakupin ja vesikupin kera. Aloin soitella hotellihuonevarausta, ensimmäiseen hotelliin ei saanut tuoda koiraa, toinen hotelli oli täynnä, kolmannessa hotellissa oli vapaana vain yksi yhden hengen huone ja yksi kahden hengen savullinen huone. Otin varmuuden vuoksi tuon kahden hengen huoneen sitten, vaikka jatkoinkin soittelua muihin paikkoihin, koska tuo savukkeen tuoksu ei nyt napannut. Lisäksi huone kuulemma olisi käytössä vata 14-15 paikkeilla, ja ajateltiin laittautua vasta Kuopiossa, kun automatkalla kuitenkin suttaantuisi. Soitin neljänteen hotelliin, johon ei passannut tuoda lemmikkiä.
Lauantaiaamuinen unikeko <3
Alussa siis ajattelin että menemme ihan hotelliin kaikilla mukavuuksilla, niin sanotusti, mutta sitten havahduinkin, että ehkä leirintäalue olisi koiran kanssa mukavampi ja käytännöllisempi, ja olisi se muutenkin erilainen kokemus. Soitin Rauhalahden leirintäalueelle, josta varasinkin 4 hengen leirintämökin kahdeksi vuorokaudeksi! Hinta tuli edullisemmaksi ollessaan 57/vrk eli 114€/2vrk, kun taas keskustassa oleva haiseva hotellihuone olisi maksanut 155€/vrk, emmekä olisi edes ehtineet valmistautua häihin  paikan päällä. (Sitä ei tunnusteta, että myöhästyttiin häistä...)
Minä: "Oliskai ilmanki pärjänny..." Mies: "Mitä, rasvaa ja sokeria = kaikkea mitä kasvava maha (ei vauva, vaan MAHA!) tarvitsee!!" x)
Lähdettiin perjantaina liikenteeseen neljän aikaan, ja perillä oltiin ennen yhdeksää. Pysähdyttiin kolmisen kertaa, joista yhdellä tauolla piti tottakai syödä eväitä, ja mies sai ylipuhuttua sitten Arnoldsin herkkuihin.... Mörkö oli matkan aika nätisti, takakontissa on tällä hetkellä sellainen muovinen säilytyslaatikko auton tarvikkeille, jota se päätti sitten ensimmäistä kertaa alkaa jyrsimään.. Onneksi ei pahaa jälkeä saanut aikaan.
Oma paikka.
Illalla oltiin siis perillä, ja käytiin heti ensimmäiseksi kun tavarat oli rontattuna sisälle mökkiin, kävelyllä leirintäalueella. Mörkö sai paljon ihailevia katseita ja supinoita osakseen x). Rusakko hyppeli yhdessä välissä tien yli edessäpäin, eihän meijän viisas vauva mittään nähny, vaikka yritettiin että kato kato! No katsoi meitä, niin... :D Mörkö asettui mökissä tosi hienosti omalle taljalleen levähtämään, oltiin otettu se mukaan muutaman lelun kera. Ruuaksi otettiin vain raksuja, ja herkkuja oli possunkorvaa, kanalastua, lihapullaa ja ydinluu.. :)
mmmmmhhhh ^^
Koko tuona aikana ei Mörkö kertaakaan tehny sisälle asioitaan!! Olihan siellä tietysti vielä nopeampaa ja helpompaa kävästä ulkona käyttämässä, mutta minusta tuntuu että käytettiin jopa harvemmin ulkona kuin mitä täällä kotona ollessa. Kotona ollessa onnistuu kyllä joskus koko ilta pysyä sisäsiistinä jo, mutta vielä tekee välillä useammatkin pissat sisällekin, vaikka käytettäisiin ulkona puolen tunnin välein x) ehkä joskus jopa vartin väleinkin.. No joka tapauksessa, tuolla ei tehnyt mitään! Yöllä käytin ulkona 1-2 kertaa, ja häiden ajan oli n. 7h yksinään mökissä.. Eli kyllä pidätyskykyä löytyy! :D
Hääpaikalla oli hepoinen.
Hääpaikkana oli Konttila, jossa oli jämähdetty jonnekin vanhoihin hyviin aikoihin, tilan fiiliksen ja ulkonäön perusteella. Siellä oli jos minkälaista elukkaa, hääpari saapui paikalle hevosen vetämällä kärryllä, ja kärryajelua oli tarjolla myöhemminkin. En mennyt kun oli niin pitkä hame, että oisin varmasti kompastunut jotenkin ja lentänyt rähmälleni kuraan tai jotain. :( Häät oli ihanat, ruoka oli erittäin hyvää ja sitä oli paljon ja monipuolisesti :D
Talja vaihtoi välillä kummasti sijaintiaan, tässä eräs paikoista x)
Rankan metsälenkin jälkeen. :)
 Leirintäalueella oli koirien ulkoilutukseen tarkoitettu alue, jolla käytiin useammankin kerran Mörkön kanssa. Alue oli jonkun vesistön varrella, rinteinen metsä.. Ihana paikka! Itse ainakin olin aivan hurmautunut tuosta luonnosta :D Ja tuntui Mörkö olevan hyvin tyytyväinen oloonsa, juoksi innoissaan edes takas rantaa ja rinteitä :) Käveltiin tuon vesistön rannalla menevää polkua ensin eräälle pienelle rannalle jossa oli veneitä. Siitä lähdettiin takaisin samaan suuntaan, mutta kiivettiinkin jyrkkää rinnettä ylös kumpareen päälle. Sieltä ylhäältä oli sitten taas erilaiset mutta komeat maisemat, ja sielläkin oli mukavaa kävellä ja ihmetellä meillä kummallakin. Mörkö seurasi tarkasti, missä minä menen ja jos vaihdoin suuntaa, kohta kuului töminää ja Mörkö juoksi ohitse.. :) Milloin lieneekään käy niin, ettei enää seuraakaan minua.. :D
Nätisti kulki hihnassa suurimman osan aikaa.
Päivää vaille 16 viikkoa <3
Näyttääkö Mörkö onnelliselta??
Jännää!!
Sunnuntaina lähdettiin kotia kohti, saatiin huone luovutettua ajoissa. :) Matkalla pysähdyttiin ruokatauolle ABC
Marjahakaan, eli Marjarahkaan. Siellä oli sellainen pieni koiraparkki, aidattu alue metsänreunassa, käytiin siellä ihmettelemässä. Kävin tilaamassa meille ruuat, ja syötiin ulkona ruuat. Sidottiin Mörkö pöydän jalkaan, ja asettui vähän aikaa pyörittyään tosi nätisti makoilemaan ja malttoi siinä odottaa hienosti.
Matkalla sudenkorento läsähti pyyhkimeen kiinni :(
Odotellaan ruokaa..
Käytiin kuvausretkelläkin ruokaa odotellessa..
Onko Mörkö komea onko??!
Niin komea Mörkö!
Ihana komea poika.. ^^
Rakkauspakkaus!!
Koiraparkissa tais hajuja riittää.
Mies otti vielä jälkiruoaksi kahvit ja minä pehmiksen, ja syötiin ne autolla. Mörköllä oli kotimatkalla kontissa ydinluu, jonka sai lauantaina häiden ajaksi. Sai pureskeltua luuta sen verran, että molempiin päihin oli tullut kuopat. Muuten siitä ei mitään huomannut :D Mutta mörkö pureskeli siis luuta kun me syötiin omat jälkiruokamme. :)
Ruokatauko :)
Reissu oli niin ihana ja onnistunut, että tekis mieli päästä heti uudelleen reissuun!