torstai 18. heinäkuuta 2013

Parkkisreeniä ja -riekkua


Kesä- ja heinäkuussa on tullu käytyä hyvin minimaalisesti kimppareeneissä, mutta kuitenki muutaman kerran joka piskin kanssa. Nallenki kanssa on käyty jo useemman kerran siis. Isompien kanssa tuli taas todettua, että se ois niin maailman ihanin ja järkevin asia opetella jo pennusta saakka, rauhassa odotteleminen ja oleminen!

Mörkön kanssa sitä tuli harjoteltua jonku verran, eikä se kauheena oo möykänny vaikka ei aivan levollinen olekaan ollu.. Pedon kanssa ei ole harjoteltu lähes lainkaan ja sehän piippaa ja räkyttää vaikka se ois minulla yksinään mukana reeneissä ja jos jätän sen johonkin "yksin" eli olen edes puolen metrin päässä siitä.. >_< Noh nyt minä oon aatellu, että se on meidän juttu jota koitamme nyt harjoitella, ja että minä aloitan sen harjoittelun Nallenki kanssa ihan pienestä pitäen. Varmaan se totuus on sitten taas karumpi, eikä me harjotella ko yhen kerran ja se on siinä x) ehheheheheee... noeeh oikeesti yritän harjotella. Varmaan pitäs itelle ottaa vaikka termarillinen kaakaota mukaan ja joku hyvä kirja, niin sitä osais itekki ehkä rentoutua ja olla välittämättä siitä kiljumisesta ja elämöinnistä.

Nallen kanssa yksin reeneissä olen laittanu pikkusen kiinni ja sitten vain siirtynyt sen verran, että ei yletä minuun. Sen verran oon oottanut, että penikka ei elämöi eikä riehu, sitten ku nätisti on niin olen menny kehumaan ja palkkaamaan. Nalle ei muutenkaa kauheena piippaa ja on semmonen rauhallisempi sielu. Kun nyt vaan osaisin pitää sen semmosena jatkossaki :D

No mm. tämmöstä reenirintamalle kuuluu. Tuo on kyllä semmonen arkielämän asia tuo rauhottuminen, että kyllä suosittelen jokasta sitä harjottelemaan! :D Ja nimenomaan sillä lailla oikealla tavalla, että odotellaan että se koira oikeasti on rentoutunut!! Eikä sillä lailla niinku minä, kärsimätön, että ku vaan ois edes hiljaa sekunnin >_< Mutta se on sitten mukavaa kuule ku se koira osaa olla hiljaa paikallaan, niinku vaikkapa retkeillessä....... 8)

Mutta minulla oli tällä kertaa reeneissä mukana Nalle ja Mörkö, ensimmäisen kerran yhtäaikaa tosiaan, ja vuorotellen touhuttiin molempien kanssa ja toinen odotteli vuoroaan. Tästä se tuliki mieleen kun pitkästä aikaa kahen kanssa olin liikenteessä, että jopa Mörkön kanssa oli pinna kireellä kun se riehu odotellessaan vuoroaan. Ja näytti samalla huonoa mallia Nallelle, joka ei ollu ihan niin rauhallinen odotellessaan, kuin mitä yksin reenaillessa on. Tosin onhan se stressaavampaa koiralle odotella, jos on toinen koira mukana, jota namitellaan ja leikitellään jne. Paljon tykkäänki erikseen siksi vieläki kulkea, mutta siinä onki sitte kolminkertasesti hommaa ja ajamista ja kimppareenejäki on yleensä se 1-2 krt/vko..

No reenien päälle saivat koirat vähän irrotella hiekkapohjasessa luistelukaukalossa. Se oli ihan mukava, kun uskalsi Mörkönkin kanssa kokeilla, aidatulla alueella, uusien kavereiden kanssa. Mörkö ei ollu kovinkaa herrasmies, vaan ahisteli vähän kovakourasestiki tyttöjä. Ei kyllä semmosilla otteilla taija herua ei! XD

Nelli oli parhain ahdistelun kohde... x)



Kaikki piskit samassa kuvassa VAU! :D
Nelli vähän hengähtelee karkuun juoksemisen päälle :D

Jossain välissä piti jo tiuhempaan puuttua Mörkön ahisteluyrityksiin, ja siinä vaiheessa Mörtsy meniki sitten aidan toiselle puolen odottamaan ja tyttölauma sai keskenään hetken vielä touhuta.

Nelli keilaa Nallen :D
Tytöt!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti