lauantai 3. marraskuuta 2012

Peto ja Touko

Meille tuli toissapäivänä eli torstaina uusia tuttavuuksia vierailulle. Peto tapasi Touko porokoiran. Touko on parivuotias uroksenalku. Pojat tuli oikein hyvin juttuun, ajatellen vieläpä että treffasivat ensimmäisen kerran. Pedollehan toki vielä on ihan se ja sama kuka se toinen on, se on automaattisesti aina leikkikaveri! :D Eli kimppuun syöksytään  kuin sika limppuun, suoraan vaan sen enempää miettimättä.. Onneksi vielä on ollut melko onnistuneita treffailuja, eli ei ole päässyt ikäviä kokemuksia tulemaan.

Muutamia kuvia tuli otettua, kun sattui ihan kelvollinen sää olemaan kamerailua ajatellenki. Touko oli ihan älyttömän kuvauksellinen! Tässä kuvasaldoa:

"Hei, moon Touko aka Toke!"
Ensitapaaminen :D
"Mun pallo" vs. "Mun pallo"
"Kyllä se kuule on mun pallo, senki penikka!"
Peto nauraa räkäsesti hölmölle Tokelle.

Olin ihan positiivisesti yllättyny, kuinka hyvin kuulolla Peto oli, vaikka oli uusi koiratuttavuus häiriönä.  Antoihan Touko Pedolle tosin tilaa, eikä esim. koko ajan kiilannut eteen, kun kutsuin Pedon luokse. :D Mutta Peto oli niin ihanasti kuulolla, saman tien tuli luokse, ja muutoinkin tuli välillä moikkaamaan, että oot sää mami mun mielessä <3


Touko tuli vauhdikkaasti luokse! Välillä osasi melkein yhtä tyylillä vetää kuin Mörkö ;D


Peto tulee hyvin luokse, mutta ei aina ihan täysiä... Pääasia kai silti että tulee luokse? :D

Tyylikkäästi laukaten

Kuvasin taas manuaalilla, ja ei voi mittään, minä en muista joka käänteessä tarkistaa valotuksia. Niinpä lumisemmat kuvat on vähäsen liianki valoisia..




Peto esittelee, että täällä kasvaa sitte herkkua, kauraa! OMMNOMMNOMMM








Touko tais vainuta jottai herkkua...
Seuraavaksi tosi ällöttävä juttu.. Mutta.. Touko löysi ihmisenkakkaa!! :S Ja se on Toukon lempikakkaa.. se tykkää KEPPUROIDA siinä! XD Niin... No, Petohan innostui kans siitä paskasta. Ei se siinä piehtaroinu, mutta se SÖI sitä!! ;(

Positiivinen asia tässäki paskasessa asiassa oli, että kun kutsuin Pedon pois, se lähti samantien herkun luota. Ja kun yritti uudelleen mennä sinne, uskoi kiellon kerrasta. Pysähtyi hienosti ja palasi takaisin. Vau! Ei siis kahmaissut nopeasti suutaan täyteen paskaa ja juossut karkuun, edistystä! x)

Paskakoirat tulossa vauhdilla kohti :)



Touko körmyilee... Pedon ilme... :D
Peto löysi pellolta myös varmaan kolme kertaa jonkun päästäisen, hiiren tai myyrän raadon. Ekalla kerralla, kun se ylpeästi kantoi löytöään, mietin että uskallanko nyt sanoa mitään, ettei se samantien hotki aarrettaan. Päätin kuitenkin kokeilla, miten käy. En käskenyt irrottaa herkkua, mutta kutsuin iloisesti Pedon luokse, vielä varmuuden vuoksi vähän peruutin ja hihkuin että jeejee mulla on täällä tosi kivaa :D Ihana Peto tiputti heti raadon ja tuli innokkaasti luokse. :) Raatosuu sai lihapullaa palkaksi :D






"Et koske mun palloon" vs. "Saanhan koskea sun palloon" ;D

"Mun pallo" :D

Peto keilasi Toukon?

"Mulla on jo näin paljo rautahampaitaki PRKL!!"
Ja Pedon ilme... priceless :D

"MUN pallo"
Touko pynttää Petoa pallolla :D
Sain kuvata Toukosta ihania poseerauskuviakin. Tykkään ottaa tilannekuvia koirista, mutta on mun mielestä mukavaa ja haasteellista ottaa myös ihan oikeita poseerauskuviakin. :) Toukoa oli mukava kuvata, kun se pysyi paikoillaan! :D


Tuli vahingossa hämäriä kuvia, koska säädöt..



Yritin saada Pedon Toukon viereen kivelle, vaan eihän se pysyny siinä kuin hetken.. Eli sitä paikallaanoloa harjottelun alle nyt :P





Loppuun vielä porokoirien tyylinäytteitä juoksemisesta.

Touko näyttää miten porokoira laukkaa....
Peto ei ihan kunnolla vielä osaa :D
Oon kiristänyt valokuvilla Toukon meille uudelleen kylään, joten saadaan varmastikin vielä uudelleenkin nauttia Toukon ihanasta seurasta. :) Touko on nyt kolmas "aikuinen" uros, jonka kanssa Peto on päässyt leikkimään. Kaksi ensimmäistä on ollut leikattuja. Mutta mukavaa, että narttujen lisäksi Peto saa hyviä kokemuksia uroksistakin. :)

-M

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti